Maximum temperature on the contact surface of brakes

Katarzyna Topczewska

Abstract

In this study the calculation model of a maximum temperature in the contact region of a braking system has been developed. Based on the summation hypothesis, the maximum temperature achieved on contact surfaces of discs has been found from sum of the mean temperature on these surfaces and the flash temperature. Nominal temperature distribution has been obtained from analytical solution to the proper thermal problem of friction. A one-dimensional boundary-value problem of heat conduction has been formulated for a strip and solved with account of the exponential growth of contact pressure with time, the convective heat exchange with environment on the lateral surfaces of the discs and the orthotropy of material thermal conductivity. Flash temperature has been determined based on calculation formula with account of thermal sensitivity and temperature-dependent hardness of friction material.
Autor Katarzyna Topczewska (WM)
Katarzyna Topczewska
- Wydział Mechaniczny
Paginacja240-243
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0,50
Książka Proceedings of ICTS 2019, 2019, Zhejiang University, 390 s.
Słowa kluczowe w języku angielskimAnalytical Model; Braking System; Flash Temperature; Frictional heating
Identyfikator wewnętrznyROC 19-20
Języken angielski
Punktacja (całkowita)5
Żródło punktacjipublisherList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 5.0, 11-05-2020, ChapterFromConference
Liczba cytowań*
Cytuj
przetwarzanie
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?